Play by forum role play game - modern western in hot Arizona.


You are not connected. Please login or register

001. Regulamin ogólny

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1 001. Regulamin ogólny on Nie 11 Maj 2014, 20:02

REGULAMIN OGÓLNY


I. Zasady ogólne



  1. Każdy gracz rejestrujący się na forum jest zobowiązany do przeczytania wszystkich regulaminów oraz zasad gry – pamiętajmy, że nieznajomość prawa szkodzi!
  2. Rejestracja i wysłanie stworzonej Karty Postaci do Mistrza Gry równoznaczne jest z akceptacją wszystkich zasad panujących na forum.
  3. Old Whiskey – Święci z Arizony jest forum Role Play Game typu PBF (Play By Forum); ze względu na treść fabuły jest to gra przeznaczona dla odbiorców dorosłych!
  4. Główna fabuła, scenariusze sesji, eventów i misji dla graczy oraz grafika forum podlega ochronie prawem autorskim. Zabrania się kopiowania jej treści bez zgody autorów!
    a) Jednocześnie karty postaci oraz historie pisane przez graczy, nie mające nic wspólnego z główną fabułą forum, należą do samych graczy i mogą oni nimi rozporządzać wedle własnego uznania.
    b) Administracja forum zastrzega też, że nie bierze odpowiedzialności za treści publikowane przez samych graczy!
  5. Fabuła forum opiera się na historiach zawierających sceny przemocy i seksu oraz traktuje o takich problemach społecznych jak narkotyki, uzależnienie od alkoholu, rasizm czy łamanie prawa. Jednak poza fabułą zabrania się graczom szerzenia poglądów rasistowskich, treści pornograficznych czy pedofilskich. Zabrania się obrażania innych graczy i administracji, a konflikty należy rozwiązywać w sposób kulturalny. Wszelakie przejawy łamania tego punktu będą surowo karane – ostrzeżeniami i banicją.





II. Rejestracja i tworzenie postaci



  1. Żeby rozpocząć grę na forum należy zarejestrować konto swojej postaci.
  2. Aby stworzyć postać należy założyć konto, którego nazwa użytkownika będzie występować następująco: Imię i Nazwisko lub Pseudonim
  3. Gracz jest zobowiązany do przeczytania wszystkich zasad opisanych w działach Regulamin i zasady gry oraz zapoznaniem się z kategorią Świat Przedstawiony. Dopiero wtedy powinien zabrać się za kształtowanie swojej karty postaci.
  4. Po założeniu konta oraz przeczytaniu vademecum, gracz ma prawo stworzyć avatar dla swojej postaci (patrz: III. TWORZENIE AVATARÓW), a także jest zobowiązaniu do uzupełnienia wszystkich obowiązkowych pól w profilu swojego bohatera.
  5. Gracz powinien się kierować wszystkimi wskazówkami, które są spisane w tematach STATYSTYKI i UMIEJĘTNOŚCI.
  6. Po napisaniu Karty Postaci, wysyłamy ją Prywatną Wiadomością (PW) na konto KARTY POSTACI.
  7. Po wysłaniu karty, administracja ma czas maksymalnie 3 tygodni na sprawdzenie karty.
  8. Administracja zastrzega sobie prawo do niezaakceptowania karty. Admini mogą też wprowadzać do niej zmiany lub mieć uwagi dotyczące jej treści.
  9. Po zaakceptowaniu karty, Mistrz gry wkleja ją w odpowiedni dział forum, gdzie jest ona już widoczna dla reszty graczy. Dopiero wtedy gracz może wprowadzić swoją postać w fabułę i rozpocząć rozgrywkę, a także utworzyć takie tematy jak Rozliczenia bankowe czy Skrzynki kontaktowe.
  10. Na forum możliwe jest zakładanie MULTIKONT. Nie ma ograniczenia co do ich ilości.
  11. Jednak jeśli jakiś gracz zakłada coraz to nowsze postaci jednocześnie nie grając nimi, administracja ma prawo nie akceptować kolejnych kart tej osoby.






III. Tworzenie avatarów



  1. Posiadanie avatara nie jest obowiązkowe.
  2. Avatar dla postaci tworzymy w specjalnie stworzonym Generatorze Avatarów [LINK]. Wymiary emblematu są niezmienne: 320 pikseli wysokości na 200 pikseli szerokości.
  3. Avatar można stworzyć tylko za pomocą wyżej wspomnianego generatora. Zabrania się korzystania z cudzych, gotowych prac znalezionych w internecie, czy zdjęć.
  4. Emblemat można stworzyć zarówno przed jak i po akceptacji Karty Postaci. Posiadanie avatara nie jest wymogiem do zaakceptowania konta postaci, którą tworzycie.
  5. W czasie trwania rozgrywki można zmieniać wygląd swojego avatara - prosimy jednak o rozsądek, zmienianie wyglądu nosa czy oczu co dwa tygodnie chyba nikomu na dobre nie wyjdzie!
  6. Nawet jeśli avatar nie wpływa na ocenę karty postaci, do decydując się na stworzenie np. Afroamerykanina czy rdzennego Amerykanina prosi się o uwzględnienie wszelakich cech etnicznych.
  7. Co jakiś czas generator będzie uzupełniany o nowe elementy, jak np. nowe modele fryzur czy zarostów.
  8. Istnieje możliwość osobistego edytowania avatara, który stworzymy w generatorze - to znaczy możemy sami w photoshopie lub innym programie dorysować pewne elementy wyglądu naszej postaci. Zmiany jednak muszą ograniczać się do takich zabiegów jak:


  • dodanie blizn, piegów
  • edycja dodatków we włosach
  • dodanie biżuterii
  • dodanie np. pasemek we włosach, zmiana kolorów włosów zgodnie z paletą kolorów generatora.

Zabrania się większego ingerowania w avatary stworzone w generatorze, tzn. tworzenia od podstaw fryzury, usuwanie elementów czy zmiana w ich kształcie/wyglądzie.
Wszystkie zmiany muszą zostać ZAAKCEPTOWANE przez Administracje forum! Jeśli Administracja uzna, ze edycja avatara odbiega od standardów forum lub wykorzystuje cudzą pracę - może odrzucić taki emblemat.

UWAGA, istnieje możliwość zamówienia specjalnie rysowanego, dedykowanego nam avatara, lub zamówienie personalizacji emblematu z generatora - jeśli chcemy, mieć indywidualny avatar, należy zgłosić się do Admina. Opcja ta jest odpłatna a cena zależy od stopnia skomplikowania rysunku.




IV. Sygnatury


  1. Każdy gracz ma prawo edytować swój podpis (sygnaturę), jednak musi trzymać się pewnych wytycznych, które obowiązują na forum.
  2. Sygnatura nie może składać się z cudzych animacji gif, cudzych zdjęć ani rysunków czy grafik bez zgody autora.
  3. Zabrania się graczom na wgrywanie w podpisy treści niezgodnych z regulaminem forum!
  4. Podpis nie powinien:
    a) Rozciągać forum
    b) Zawierać za dużych animacji
  5. Grafika w sygnaturze nie powinna przekraczać 200 pikseli wysokości i 600 pikseli szerokości! Nie dotyczy to tych grafik, które w sygnatury graczy wgrywa Administracja/Mistrz Gry.
  6. Administracja zastrzega obie prawo do edycji sygnatur graczy , gdy uznają to za stosowne - np gdy brakuje już w mniej miejsca np. na odznaki rozdawane przez Mistrza Gry. Administracja może wpisywać komunikaty w sygnatury graczy, takie jak informacje o ostrzeżeniach czy osiągnięciach, które posiada dana postać.



Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie 13 Lip 2014, 21:34, w całości zmieniany 14 razy

Zobacz profil autora

2 Re: 001. Regulamin ogólny on Nie 11 Maj 2014, 21:02

V. Fabuła


  1. Fabuła gry Old Whiskey – Święci z Arizony jest własnością twórcy/ów i jest chroniona prawem autorskim.
  2. Główna oś fabularna gry prowadzona jest przed Mistrzów Gry i każdy gracz zobowiązany jest do tego, by śledzić wydarzenia z nią związane.
  3. Nie ma obowiązku uczestniczenia we wszystkich wydarzeniach fabularnych i sesjach – jednak każdy gracz musi liczyć się z tym, ze wszystkie wydarzenia w głównej fabule mogą wpłynąć na jego postać.
  4. Postaci niezależne są nieodłącznym elementem głównej fabuły forum i ich historie pchają wydarzenia do przodu.
  5. Gracz ma prawo do proponowania kolejnych wątków i rozwiązań fabularnych w głównej historii.
  6. Gra Old Whiskey – Święci z Arizony jest grą o zamkniętej fabule. To znaczy, ze jest ona rozpisana na 12 rozdziałów i posiada swoje zakończenie. Po zakończeniu 12ego rozdziału, administracja wyznacza czas, w którym gracze mogą zamknąć swoje osobiste wątki i wtedy gra jest zamykana.
    a) Administracja ma obowiązek powiadomić wcześniej graczy o tym, który rozdział gry aktualnie jest odgrywany.
    b) Po zamknięciu forum będzie dostępne jako treść do czytania – wyłączone zostanie jednak rejestrowanie się nowych użytkowników i możliwość pisania postów.
  7. Po zamknięciu gry, gracze zachowują wszystkie prawa do swoich postaci i ich kart.
  8. Miejscem akcji forum jest miasto Old Whiskey oraz miasto Appaloosa, wraz z okolicami. Znajdują się one w południowej Arizonie, w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.
  9. Czas akcji rozpoczynamy na początku roku 2013. Upływ dni i miesięcy zależny jest od decyzji Mistrza Gry i należy obserwować bacznie wydzielone miejsce w Ogłoszeniach, gdzie znajduje się kalendarz.
  10. W fabule dozwolone jest zabijanie i okaleczanie postaci bez zgody gracza – jednak musi to być podyktowane wydarzeniami fabularnymi a wszelakie takie wydarzenia powinny być kontrolowane przez Mistrza Gry.
  11. Gracz ma prawo sam zabić swoją postać na swoje życzenie. Powinien o tym jednak powiadomić Mistrza Gry by wtedy mógł przenieść postać do grupy Zmarli.
  12. BILOKACJA JEST ZABRONIONA. Chyba że wymagać tego będzie event – wtedy Mistrz Gry napisze specjalne ogłoszenie o możliwości bilokoacji.





VI. Pisanie postów


  1. Na forum posługujemy się językiem polskim i w takim też piszemy nasze posty fabularne.
  2. Zabrania się spamowania i korzystania w postach fabularnych z emotikonek.
  3. Piszemy w trzeciej lub pierwszej osobie liczby pojedynczej. Nie ma określonego minimum zdań czy linijek jakie należy w jednym poście napisać. Jednak nadmierne pisanie tzw. jednolinijkowców, czy ograniczania się do jednego słowa w wiadomości może zostać ukarane ostrzeżeniem.
  4. Administracja i twórcy gry nie biorą odpowiedzialności za treści postów, którymi autorami są gracze. Administracja nie narzuca z góry wymogów dotyczących estetyki wiadomości, ani szeroko rozumianej stylistyki. Na forum pisać mogą zarówno mistrzowie literatury, jak i osoby, które dopiero rozpoczynają swoja przygodę z grami tekstowymi. Nikt nie ma prawa zbanować kogoś za błędy stylistyczne, gramatyczne czy ortograficzne, jeżeli dana osoba stara się je poprawić i jest otwarta na ewentualną korektę. Niemniej, jeśli dana osoba zaniża poziom swoich postów specjalnie i z premedytacją popełnia błędy - admini mogą takiego użytkownika ukarać.
  5. Administracja nie jest nieomylna, ale jeśli zauważy rażące błędy - ma prawo zwrócić na nie uwagę i porosić o ich poprawę.

  6. Na początku każdego wątku gracz jest zobowiązany do napisania skąd jego postać przybywa do danego miejsca, w którym dniu i o jakiej porze. Inni gracze dołączający się do rozgrywki muszą się dostosować wtedy do tego przedziału czasowego. Wtedy post powinien wyglądać tak:



< - dom (+link do tematu) / DATA, PORANEK

Henry przybył na miejsce zbrodni, by zebrać wszystkie ślady, które pozostały po mordercy. Miał nadzieję, że wreszcie dopadnie tego zwyrodnialca.

Jeśli nasza postać będzie przenosić się z jednej lokacji do drugiej, należy na końcu posta dodać adnotację:

Nie miał czego tu szukać. Zabrał swoją torbę i skierował się do drzwi.

→ cmentarz (+link do lokacji)

Dodatkowo, jeśli lokacja składa się z większej ilości pomieszczań, na początki wątku należy napisać, w której części budynku/pomieszczenia/terenu znajdują się osoby prowadzące wątek. Np:


< - dom (+link do tematu) / PORANEK / Zaplecze bary "Viva Maria!"

Henry przybył na miejsce zbrodni, by zebrać wszystkie ślady, które pozostały po mordercy. Miał nadzieję, że wreszcie dopadnie tego zwyrodnialca.

! Mistrz Gry sam może określić z góry czas i porę dnia w przypadku większej ilości osób/sesji/większego eventu.
! Wątek kończymy zwyczajowym ZT (Z Tematu)





VII. Administracja i Mistrz Gry



  1. Odnośnik do konta Admina i Mistrza Gry znajduje się w Ogłoszeniu na głównej stronie forum.
  2. Administracja odpowiada za działanie forum oraz prowadzi konto Mistrza Gry.
  3. Sprawy Administracyjne, takie jak przyznawanie wypłat, nagród, egzekwowanie kar – prowadzone są raz w tygodniu w dniach sobota-niedziela.
  4. Jeśli zdarzy się, że administracja będzie pracować w tygodniu – będzie to tylko i wyłącznie odstępstwo od reguły i wtedy admini mają prawo mieć wolny weekend.
  5. Każdy admin ma wyznaczone „pole działania” - czyli sprawy, którymi się zajmuje. Jeśli zdarzy się, ze dana osoba nie będzie wstanie wypełnić swoich obowiązków, ma obowiązek powiadomić o tym graczy i resztę ekipy oraz przekazać swoją prace innej osobie.
  6. Administracja zastrzega sobie czas maksymalnie trzech tygodni na rozpatrywanie spraw indywidualnych, przyznawanie punktów za konkretne sesje i misje. Dopiero po upływie tego czasu gracze mają pełne prawo do upominania się o swoje.
  7. Wszelkie prośby i pytania proszę wpisywać w specjalnie wyznaczony do tego temat lub pisać Prywatne Wiadomości na konto Mistrza Gry. Nie poleca się pisania próśb i skarg na prywatne konta gg czy maile administracji.
  8. Wyjątkiem, są sytuacje, gdy podczas sesji gracz ma problemy z mechanika i zrozumieniem zasad - może wtedy zgłosić problem na chatboxie i zakomunikować, że potrzebuje pomocy.
  9. Prowadzenie sesji i eventów, a także rozpisywanie kostek należy do Mistrza Gry – może on zaskoczyć każdego gracza, bez pytania o zgodę ani plany. Gracz nie może ignorować jego postów!
  10. Mistrz Gry ma ostatnie słowo w rozgrywce fabularnej.
  11. Gracz ma prawo zgłaszać swoje propozycje i skargi, ale w sposób kulturalny i w odpowiednim temacie.
  12. Skargi, prośby, upomnienia o punkty czy pochwały proszę pisać w TYM TEMACIE lub w Prywatnej Wiadomości do MISTRZA GRY. Proszę NIE pisać w takich sprawach do NPC, na prywatne konta Administracji, czy broń Boże, na prywatne maile i komunikatory! Wyjątek - patrz punkt 8.

  13. Gracz może czekać na to aż Mistrz Gry go zaskoczy w fabule, może zapisać się na gotową sesję albo samemu zgłosić się do Mistrza Gry z pomysłem na misję. Proszę nie pisać do MG z prośbami typu:Wymyśl mi coś. Daj mi jakieś kostki na cokolwiek, bo się nudzę czy Co mam teraz robić? Jeśli naprawdę się nudzisz, poszukaj na forum gotowych tematów z rozrywkami dla postaci czy dołącz do trwającej sesji.
  14. Administracja może zmieniać regulamin z zastrzeżeniem, że prawo nie działa wstecz.

Zobacz profil autora

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach